pühapäev, 26. november 2006

Heauskne tribuut

Kàisin poes. Kohvi ostmas ja nipet-nàpet, mida homsel vàljasòidul Cremasse (vòi Cremonasse, kes see enam màletab) pòske pista. Poe ees, aga sebisid inimesed kollastes kiledes, vàikesed tytarlapsed tahtsid mullegi mingeid lendlehti pihku pista, aga hirmusid vist àra, kuri ida-eurooplase nàgu, mis muud. Aga lenduste vahel sai yks tàisealine meesterahvas mu ikkagi kàtte ja palus mul oma voli jàrgi poest toitu valida ja ostud nendele anda. Sest tàna oli rahvusliku toidu kogumise pàeva 10 aastapàev. Vot. Mis seal ikka, viisaka inimesena panin siis nànni (pasta ja tomatipyree ja oad ja herned) kotti ja andsin pealikule. Kassasabas veel eesseisja kommenteeris, et paganad muudkui peatavad kinni ja paluvad igast asju, aga noh, hea asja pàrast paluvad.

Vàljas uurisin siis palagani làhemalt. Noored nàitsikud vòtsid naeratades ostukotid lahti ja pakkisid nànni pappkastidesse. Kastid aga tulid sealtsamast supermarketist, sildid olid veel peal. Nii et pasta ràndas muudkui pastakasti ja konservid konservikaste ja nii edasi. Naer kippus peale, meie, s.t. ostjad, pakime sees asjad kotti ja nemad pakivad tagasi. Hea et veel poodi tagasi ei rànda see kaup.

Hiljem kui naine tòòlt tagasi jòudis, kysisin temalt, et miks ta mind ei hoiatanud sààrase tàhtpàeva eest. Sain siis sellise poolviltuse pilgu osaliseks, noh, palju nànni kotti ladusid neile. Mida minusugune immigrant ei osanud flaieri pisikesest kirjast vàlja lugeda: peakorraldaja Compagnia delle Opera, mis omakorda on ultraparempoolse katoliikliku organisatsiooni Comunione e Liberazione kaitsva tiiva all. Selline Opus Dei mòòtu organisatsioon yhesònaga No sellist jama kyll nyyd vaja ei olnud.

Aga kampaania on iseenesest peen ja vàlja peetud. Mòtelge ise:

  1. annetajalt kysitakse raha asemel toitu. usaldusvààrsuse tòstmine. plusspunkt
  2. 3 euro eest saab juba sellise normaalse toidukorvi kyll. kott aga on palju suurem kui kolm yheeurost mynti. Iseendast tekib kohe parem arvamine. plusspunkt
  3. supermarket toetab kampaaniat kahel kàel, sest klientide niisama tyytamise asemel kutsutakse neid yles rohkem ostma. plusspunkt (vòi siis miinus, oleneb kust poolt asja vaadata).
  4. lòppude lòpuks ostab yks laupàevaline ostja oma kàru pilgeni tàis ja ei pane yht lisakilekotti tàhelegi.
Lòpphinnang: eesmàrk kiiduvààrt, làbi viimine toimib, sisu lehkab. Tehke jàrgi!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar