reede, 9. mai 2008

Kodanik Koni


Suri vanameister Luigi Malerba, kirja ja ajakirjamees. Eks ta oli vanemapoolne ka juba (81). Ta pärisnimi oli Bonardi, miks ta heakõlalise perenime Umbrohuks ümber ristis, ei tea. Aga ta kirjutas sihukese vägeva raamatu nagu "kodanik Koni". See on ainuke, mis ma tema sulest lugenud olen, aga see-eest jättis kustumatu mälestuse. Mees, kes elas Tiberi silla all, sest tavalisest elust oli tal kõrini saanud. Istus sääl ja toppis omi mõtteid tühjadesse pudelitesse ja saatis allavoolu. Valitsuse peale oli ka kole kuri enamjagu ajast. Ega ma lapsena aru ei saanud, miks ta nende ministrite peale nii tige oli, aga ikka oli lahe.
Ma olen kõigi itaallaste käest küsinud, mis nemad nii vapustavast kerjuskirjandusest arvavad, aga nad pole kuulnudki. Malerbat teavad, aga näed kodanik Koni jätab külmaks... Raamatut itaalia keeles pole leidnud, raamatupoe müüjad vaatavad mulle täpselt sama näoga otsa, nagu kõik ülejäänud itaallased; Malerba, si, ma Mozziconi??? Internetist saaks osta raamatu esmaväljaande, piltidega ja puha, aga see pole jälle see. Pealegi, eks eestikeelse tõlke üks võlusid oli kindlalt vinged illustratsioonid. Selle eestikeelse versiooni vist annaks ka internetist tellida.
Kusjuures härra Konist vändati veel üks film ka, aga noh, ta kirjutas stsenaariumid ca 30 filmi tarvis, nii et Koni ei mäleta ikka keegi.
Kahju sellegipoolest, Malerbast.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar